sâmbătă, 9 august 2014

# noi intelegem totul gresit

Noi intelegem totul gresit?

Suntem oameni, sta in firea noastra sa gresim, sa iertam, sa fim suparati, sa gasim intelesuri nebanuite de nimeni, sa iubim, sa uram... sa intelegem.

Niciodata nu am inteles termenul de prietenie, nu stiu ce inseamna sau cu ce se mananca, stiu doar ca atunci cand ai un prieten stii. Prietenul nu e cel alaturi de care barfesti, iesi in oras, te intelegi perfect, nu e cel ce te face sa te simti prost si a doua zi se poarta de parca nimic nu s-a intamplat. Prieten nu e acela care atunci cand gresesti iti spune ca este ok, ca totul va fi bine. Nu! Prieten e acela care te cearta, te cearta atat de bine incat sa-ti dai seama unde ai gresit, ce sa faci sa indrepti lucrurile, este cel care te invata sa ii respecti pe cei din jur, care e alaturi de tine si nu te minte, cel care iti spune lucrurile direct pentru ca tu sa iti dai seama ce inseamna sa fii om.

Prietenia este inteleasa gresit in zilele noastre, acum a fi prieten inseamna sa il indemni pe cel de langa tine sa se imbete, sa fumeze, sa conduca cu viteza... sa fie "smecher". Nu zic ca generatia mea este inteleapta sau ca generatiile de dupa mine sunt niste incompetenti. Nu! In fiecare padure exista uscaciuni, daca intr-o padure exista mai multe decat in alta, asta este alta poveste. Nu putem sa-i tratam pe toti la fel. Nu inseamna ca cei care au fost in generatia "Eugenia la putere" (asa imi place mie sa zic, si ii respect) sunt sau au fost mai destepti decat cei de acum; si nu inseamna ca generatia "Iphone-ul la putere" ne trage in jos sau cei ce au inventat toate masinariile din ziua de astazi sunt prosti. Nu! Trebuie sa intelegem, sa intelegem ca totul a evoluat, ca niciodata nu se va opri aceasta evolutie, ca cei din generatia asta vor spune aceleasi lucruri ca noi despre generatiile ce urmeaza. Dar pana la urma, noi nu traim sa evoluam? Ma enerveaza la culme ca suntem gelosi pe celalalte natiuni, ca au trenuri care merg mai repede, telefoane mai performante, ca au cladiri de mii de metri... dar cand vedem pe strada un copil cu telefon: " Vai de mine... ce generatii in ziua de astazi! Eu la varsta lui ieseam in strada sau munceam." Eu merg pe proverbul: Ai grija ce-ti doresti caci s-ar putea intampla ;)

Noi intelegem aproape totul gresit, credem ca suntem mai presus de orice, ca un simplu "Imi pare rau" poate face tot, poate sa vindece rana ce o lasa niste vorbe, ca un prieten adevarat va fi tot acolo chiar daca l-ai umilit... caci deh, asta inseamna prietenie adevarata. Iarasi nu! Trebuie sa invatam sa citim dincolo de niste fete fericite, dincolo de cuvinte... trebuie sa vrem sa intelegem corect!

Dar din pacate, cine vrea sa inteleaga totul corect? Ce am fi daca am face asta? Cu totii intelegem gresit, interpretam cuvinte, gesturi... si asta pentru ca nu spunem ce simtim.


Stiu ca este un articol mai greu de inteles, care pleaca dintr-un punct si ajunge in altul, care pare sa nu aiba o legatura, dar daca cititi de doua, trei ori... si vreti sa intelegeti ceea ce am scris, veti reusi!

Si da, am 17 ani, dar imi place sa vad dincolo de cuvinte si gesturi. :)


13 comentarii:

  1. Cred ca e. Cel mai frumos articol ce pe acest blog! Sa fim sinceri, ce am fost noi ( generatia anilor 90) si ce au ajuns "ei" (generatia anilor 2000)... La 10 -12 ani, cand noi inca ne jucam cu papusi, ele deja fac avorturi, sau au copii... Fumeaza, se drogheaza... Nu zic, sunt si persoane foarte inteligente, olimpici etc, dar totusi, eu cred ca parintii ar trebui sa isi educe mai bine copii.. O palma la timpul ei face minuni :) nu zic ca am fost batuta cand am fost mica, dar palmi am primit si am invatat sa imi respect parintii si pe cei din jurul meu. Pana la varsta de 18 ani, cand se intuneca, eram in casa, am fost crescuta cu frica de Dumnezeu. Nu sunt eu mare religioasa, dar asta am invatat si asta stiu. Nici acum, la 21 de ani, zic cu mandrie ca nu am facut nimic nesabuit, nu frecventez cluburile (chiar daca as putea sa merg saptamanal). Cred ca putine persoane de varsta mea pot numara pe degetele de la o mana de cate ori au fost in cluburi sau de cate ori au baut alcool..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca ai dreptate :D. Pana si cei de varsta mea merg mereu in cluburi, aud tot felul de barfe.. si ma gandesc, oare unde au fost parintii cand trebuia sa ii educe? :-??

      Ștergere
  2. Am inteles ceea ce spui in articol ...fiecare persoana se simte deranjata daca ii spui un adevar sau ii dai un sfat pentru binele sau face-to-face.De aceea multi prefera tacerea sau mai rau adopta falsitatea ,magulirea ..iar acestea in timp se vad . Eu inca sper sa mai existe printre noi acei prieteni demni de incredere ,sa primesc ,,certuri ,,daca acestea sunt spre binele meu. Nu pot avea un final la tot ceea ce vreau sa spun ,sunt multe de spus si dezbatut.Am speranta intr-un viitor mai apropiat sau indepartat ne vom corecta cu totii greselile.Mihaela greeneyes

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place asa tare articolul tau , Madalina! Asa e, ai mare dreptate :) am vazut multe persoane care spuneau ca generatia de azi, adica voi si celelalte generatii care vor mai urma se prostesc, nu mai invata si alte lucruri de genul asta; pana la urma, e normal sa zica asa, pentru ca totusi, pe atunci majoritatea oamenilor era muncitoare si ceea ce isi propuneau reuseau, insa azi doar unii mai fac asa ceva :) Bineinteles ca asa cum ai spus si tu, lumea evolueaza, insa unii evolueaza in bine, si altii in rau, ceea ce ne face sa ne fie rusine de tara in care traim, nu? Fiecare e asa cum isi doreste si ajunge ceea ce isi doreste prin multa munca. Esti o fata deosebita, la varsta ta, rar sunt persoane care sa gandeasca asa.
    Kisses :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca acesta a fost unul dintre cele mai reusite articole pe care le-am citit! Gandesti foarte bine pentru o fata de 17 ani, am vazut si fete de peste 20 de ani care sunt foarte imature! Mai asteptam astfel de articole de la tine! :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Un articol minunat! Am ramas fara cuvinte. Felicitari, Mada! Astept cu drag mai multe articole de acest gen!

    RăspundețiȘtergere
  6. Bravo mada,ai punctat unde trebuie..ai mare dreptate,sunt de aceiasi parere cu tine♡ esti un copil inteligent ♡

    RăspundețiȘtergere
  7. Offff draga Madalina,ai scris un articol minunat <3 .....ceea ce tu te intrebi astazi,ma intrebam si eu cu multi ani in urma....intradevar cuvantul prietenie e un cuvant cu mare valoare(mai ales in ziua de azi),eu am avut norocul sa cunosc asemenea prieteni,cum se spune ..la bine si la rau,si ii am si in ziua de azi aproape.....e asa cum spui tu,chiar am stiut ca ei sunt prieteni adevarati!As putea sa scriu pana diseara despre asta :) . In ceea ce priveste generatia mea,a ta sau cea care va urma,normal ca lumea evolueaza,tehnologia avanseaza....dar ceea ce conteaza este caracterul fiecaruia,educatia primita si respectul pentru ceilalti....din pacate asa cum spui si tu fiecare padure cu uscaturile ei ,iar asta nu se va schimba niciodata! Tu esti un exemplu minunat pentru felul in care gandesti la varsta ta si sunt sigura ca vei reusi sa faci doar lucruri frumoase! Multumesc pentru gandurile tale,te pup scumpa mea :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt de acord cu tine si cred ca este total gresit sa afirmi ca o generatie este mai buna decat alta. Fiecare generatie are oameni valorosi pe care trebuie sa-i descoperi si sa iei ce este mai bun de la fiecare.

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu sper ca generatiile care se ridica sunt mai bune ca generatiile ce trec,asa ar fi normal sa fie. Fiecare parinte spera ca urmasii sai sa fie mult mai buni decat ei si imi place sa cred ca asa este ,este bine sa evoluam si daca stam sa gandim ca cei tineri nu sunt buni de nimic atunci gresim si traim degeaba.
    Cat despre prieteni nu as sti sa iti zic cum ar fi ma bine sa fie,este bine sa avem prieteni insa este bine sa punem mereu o opritor intre noi si prieteni ,este bine sa nu ne stie sufletul caci prietenii se pot transforma in cei mai de temuti dusmani uneori,prietenii te pot ridica ,prietenii te pot distruge.Anii mei multi m-au facut sa nu am incredere deplina in prieteni,caci sa stii vorba zboara iute si asa cum eu uneori imi scap gura la vale si prietenii mei o pot face si daca eu as zice o vorba prietenii mei ar inflori si asa ar ajunge cu totul altceva decat am dorit eu sa zic.Sper ca fiecare din noi sa stim cui dam girul prietenei noastre,daca se merita sau nu!

    RăspundețiȘtergere
  10. Un articol minunat @@ Am citit cu placere ! MAI ASTEPT ARTICOLE DE ACEST GEN !

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.