Ne place sa mintim sau sa fim mintiti?

Minciuna

Exista definitie? Minciuna este prezenta peste tot, ea face parte din noi si noi o hranim pe ea. Cand mintim credem ca ii ocrotim pe cei din jur, ca ii protejam; adevarul insa este ca ne protejam pe noi... pentru ca suntem egoisti. Da, minciuna provine din egoism. Nu vrem sa spunem adevarul deoarece il va rani pe cel de langa noi, iar asta are efecte asupra existentei noastre. Daca sufera, tu esti de vina; daca se enerveaza... tot tu esti de vina. Asa ca il minti, si iti spui in sinea ta ca il protejezi, dar realitatea este ca nu vrei sa ai tu de suferit!

Minciuna este prezenta peste tot, pana si in aceasta fraza pe care toata lumea o spune:"Nu vreau sa fiu mintita, vrea sa am parte de prieteni sinceri" . Aha, sa o crezi tu! Sa fim seriosi, de cate ori v-ati bucurat cand cineva v-a spus ca aratati oribil in hainele pe care le purtati, sa va sta parul oribil, ca esti urata, enervanta? De cate ori? Niciodata!

De cate ori v-ati bucurat cand cineva v-a spus ca aveti gusturi bune in materie de imbracaminte, ca aveti un par perfect, ca esti frumoasa si ca prezenta ta e o binecuvantare? De cate ori? Mereu!

Deci gata cu minciunile! Minciuni bune sau rele nu exista... exista doar minciuni! Adevarul doare, dar durerea trece; pe cand minciuna nu doare, dar cand afli ca e doar o minciuna... ei bine, nu mai trece!

De cate ori nu ai mintit? Minciuni nesemnificative, care nu-si aveau rostul, minciuni spuse pentru a arata ca esti tare, ca meriti sa fii bagat in seama? De multe ori, asa-i?

Tin minte ca in copilarie ma uitam la desene animate si am vazut o povestioara in care un copil spunea o minciuna si ca sa o acopere pe prima mai spunea una, ca sa le acopere pe primele doua... spunea inca una. Si uite asa a ajuns la un lant de minciuni de la un lucru nesemnificativ. Mi-a ramas in minte acea lectie, stiu ca nu e mult dar de fiecare data cand luam o nota mica la scoala le spuneam parintilor (nu prea luam note mici :)) ) , nu de frica... ci pur si simplu pentru ca nu voiam sa mai mint apoi, sa fie nevoie sa creez un lant al minciunilor inutil. Daca gasiti acea povestioara sa le-o aratati copiilor, pentru ca o vor tine minte.

Minciuna

e ceva rau.

Asta este definitia mea!


You Might Also Like

12 comentarii

  1. minciuna are picioare scurte si adevarul iese tot timpul la iveala :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu imi place sa ma ascund dupa tufis ,cum se zice ..sunt prea sincera ,de aceea am si foarte putini oameni pe langa mine care ma accepta . Restul sunt enervati sau ma ingora .Simplu . Cel mai dur ,dupa parerea mea ,e minciuna intr-o relatie .Zic asta ptr ca traiesc una ,si nu e deloc usor .Desi eu vad care este adevarul ,accept minciuna celuilalt ca sa ce? ca sa pierdem si mai mult timp traind in minciuna care cu timpul va deveni o agonie totala. Cel mai bine este sa fie taiat raul de la radacina.Intotdeauna. Mi-a placut articolul ,a fost pe sufletul meu,probabil si fiindca trec printr-o perioada mai dificila. Mihaela greeeyes

    RăspundețiȘtergere
  3. Am intalnit oameni care se mint pe ei insisi intr-o maniera ingrozitoare! Probabil nu reusesc sa accepte realitatea, acesta e modul lor de a se descurca; sunt de compatimit, chiar daca te pot irita foarte mult!

    M-am intrebat ce a starnit la tine aceasta furtuna de idei?! :)

    Te pup, Madalina!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai văzut serialul Lie to me? :)
    Dacă nu, ți-l recomand! :*

    RăspundețiȘtergere
  5. sa minti nu e un pacat daca prin minciuna nu faci rau intentionat,uneori minciuna este mai necesara decat mii de adevaruri !

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu-mi place sa fiu mintita si evit sa mint...cateodata mint nepotelul :D

    RăspundețiȘtergere
  7. Un punct de vedere conventional este acela ca minciuna este rea prin sine insasi si ca trebuie evitata cu orice pret. Un alt punct de vedere clasic este acela ca efectele minciunii sunt cel mai adesea negative, asa ca minciuna ar trebui evitata cu exceptia situatiilor extreme.....eu cred ca nu exista nimeni care sa nu fi mintit dintr-un motiv sau altul,dar atata timp cat e pentru un scop bun o accept,dar cand e dintr-un motiv egoist sau pentri interesul personal de a vea un anume castig,o dezaprob...eu urasc sa fiu mintita,prefer adevarul,chiar daca nu imi place,iar la randul meu incerc sa fiu cat de sincera pot. Felicitari pentru articol,ca de obicei ne uimesti cu stilul tau de a scrie....o zi frumoasa iti doresc draga Madalina :*

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu la capitolul asta stau extrem de prost. Recunosc, nu stiu sa mint. Ceea ce poate fi un mare handicap in unele situatii. Nu zice nimeni sa te apuci sa minti de sa inghete apele, dar uneori adevarul mai trebuie cosmetizat putin. Trebuie sa ma apuc de Lie to me :))

    RăspundețiȘtergere
  9. Cata dreptate ai Mada..eu am impresia ca oamenii trateaza minciuna cu indiferenta si spun lucruri fara sa gandeasca :*

    RăspundețiȘtergere
  10. Uneori minciuna este necesara sa zic asa in unele cazuri ... Dar tot se afla :

    RăspundețiȘtergere
  11. Ai mare dreptate,dar uneori nu o putem evita :)

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.