duminică, 18 mai 2014

# europa # festivalul filemlor europene

Filmul e viata , creatie , pasiune !

   Filmul este viata , creatie , pasiune , povesti proiectate in imagini ce insufletesc  personaje ; este capodopera ce ne ajuta sa descoperim maretia imaginatiei sau ne ajuta sa intelegem rostul vietii .

   Filmul este o parte din noi , o parte ce se dezvolta in fiecare an , luna , saptamana , zi , ora , minut sau secunda . Este o parte esentiala descoperirii relatiilor interumane ; este inima Europei .

   Un film , un scenariu => o viata , o poveste => o lectie imprimata adanc in sufletele noastre . Fiecare film are o poveste , fie ca vrem sau nu , aceasta ne influenteaza gandirea , urcandu-ne pe culmile cunoasterii.

   Un film => un pas mai aproape de definirea ta ca persoana.

   Un film in plus si Europa devine taramul povestilor , povesti inspirate din viata poporului , din viata ta , trairile tale .

   Cand ma gandesc la un fillm , nu ma gandesc exact la aceasta notiune , ma gandesc la ceea ce ma invata , la ce sentimente starneste in furtuna din sufletul meu , ma gandesc doar la relatia film-sentiment . Desigur ca sunt si filme care nu ma caracterizeaza , care nu-mi plac . Cand stau si ma intreb : " De ce? De ce nu mi-a placut acest film ? " imi dau seama ca el , acea inlantuire de imagini , replici , personaje nu-mi caracterizeaza viata sau aspiratiile mele . Dar caracterizeaza viata altora , capodopera destinata lor , nu mie .

   Poate va intrebati cum poate un film cu vampiri sa se coreleze cu trairile mele , a unui amarat muritor . Sau poate nu va intrebati ! Dar eu tot am sa va spun. :))

   Un film cu vampiri sau alte elemente supranaturale  este menit sa atraga intr-un mod inedit , deferit , unic , unul care sa starneasca controverse , atentia telespectatorilor ... atentie care pe parcursul actiunii se va concentra pe sentimente , trairi si povesti din viata .

   Filmele sunt menite educatiei , pentru a crea o armonie intre populatie , pentru a crea relatii si legaturi ... pentru a ne uni .

   Europa semnifica toate cele mentionate mai sus ; Europa este Mama popoarelor , Mama filmelor ce au drept rol armonizarea , crearea unui singur popor ; popor diferit prin limba , infatisare , culoare , traditii , obiceiuri ... dar un popor unit prin fapte , trairi si sentimente .
 
   Eu apreciez foarte mult filmele europene , fiind capodopere care imbina diferite elemente : dragostea si comedia  , tragicul - fericirea , etc.
 


    Am auzit multe lucruri frumoase despre Festivalul Filmului European , festival care este mai presus de toate ( din punctul meu de vedere ) deoarece are ceva aparte , si anume : se adreseaza tuturor , celor mici si mari , deoarece aduce intr-un singur loc mai multe perspective . Va puteti arata interesul fata de acest festival si pe pagina de facebook .

 


   Continuand relatarea mea care are drept scop exprimarea propriei opinii fata de filmele europene , vreau sa va spun ca filmul in adevaratul sau sens inseamna cunoastere , cunoastere de sine , de alte viziuni , alte povesti , alte cai de a transmite emotia , altceva !

   Iata si in cateva versuri in care mi-am transpus toata emotia si sufletul : 

E film , poveste , o speranta 
E loc de pace , toleranta
Cuvantul este crizantema
A tarii de origine , emplema.

Iubesti sau razi alaturi de ei
Oameni cu credinta sau atei ,
Aici e loc de toate , de oricine
Pentru ca inima ta Europei apartine .

Si replica ce des o auzi ,
Iti spune povestea pe care o ascunzi ,
Te-nalta spre etern , te-arunca-n abis
E filmul Europei , nu-i doar un vis !

Gramezi de sentimente , trairi si povesti
In centrul actiunii , nu stii ? Chiar tu esti
Iti spune durerea, ce arde in tine
Iar cel ca tine ... mereu te va sustine .

E filmul Europei , un vesnic protector
De suflete pierdute , un mic detector
Te-aduce-n bratele celor ca tine
Speranta moare ultima , stii bine ! 

   Ar fi multe de spus despre Europa si filmele ei , dar nu vreau sa ma lungesc sau sa va plictisesc ! Multumesc Europa , multumesc dragi europeni ! 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un produs Blogger.