sâmbătă, 18 ianuarie 2014

Citatele mele preferate . (4)

Azi este ziua de naştere a mamei mele... 
Eu, când mă gândesc la mama, mă gândesc la bunătate, la pace și la căldură...
V-aţi gândit vreodată câte dovezi de iubire ne oferă mamele noastre? Şi nu mă refer la faptul că muncesc neîncetat pentru noi, că suferă pentru toate supărările şi eşecurile noastre, că ni se dăruiesc mereu şi neobosit… Este firesc ca orice mamă să îşi iubească, să îşi ocrotească şi să se îngrijească de copiii ei.
Sunt sigură că sunt multe detalii, acele lucruri aparent banale, dar care fac diferenţa…
De exemplu, mama mea îmi curăţă mereu ardeii copţi de seminţe. Acesta este un detaliu care arată grija şi dăruirea ei pentru mine. Pentru că ştie că nu suport prosoapele ude, mă așteaptă mereu cu prosop curat atunci când o vizitez, știind că primul lucru pe care îl fac când intru în casă este să mă spăl pe mâini. Când mă aşez pe fotoliu, vine cu o pereche de papuci de casă şi aproape că mă încalţă cu ei. Când plec de la ea, îmi pune mereu în plasă ceea ce are… ceva de mâncare, un măr... Dacă vorbesc la telefon, dă televizorul mai încet, indiferent cât de mult o interesează acea emisiune. Când pune masa foloseşte cele mai frumoase feţe de masă şi vesela cea mai bună. Eu sunt cel mai important musafir al ei şi, atunci când sărbătoreşte ceva, chiar dacă are casa plină de oameni, dacă eu lipsesc, simte că nu are pe nimeni. Dacă oftez, mă întreabă de îndată ce necaz am. Par lucruri fireşti, poate neînsemnate, dar eu le observ şi le apreciez cu toată inima mea.
Nu i-am spus niciodată mamei mele că uneori, când plec de la ea, plâng gândindu-mă că poate va veni o zi în care nu voi mai avea la cine să merg… și îi mulțumesc lui Dumnezeu că o am și mă rog să nu mi-o ia, să mi-o lase mai mult, și pentru acele zile în care nu am avut-o aproape…

Am o mamă minunată. Este un om cu un suflet uriaş şi este foarte corectă. Este genul de om care mai întâi îi hrăneşte pe alţii şi abia apoi mănâncă şi ea. Este omul din casa căruia nu pleci niciodată cu mâna goală, chiar dacă tot ce îţi poate da este un banal măr. Şi nu contează cine eşti, poţi fi cel mai bun prieten sau poţi fi doar un simplu angajat la Electrica, venit să verifice contorul. Mama mea respiră bunătate prin toţi porii. Este caldă, sensibilă, protectoare şi tolerantă. Devine un copil vulnerabil atunci când e rănită şi plânge… dar iartă neobosit.
Era un copil când m-a adus pe lume (avea 19 ani) şi cu siguranţă nu era pregătită de cea mai importantă provocare şi responsabilitate la care viaţa o poate supune pe o femeie. Nu, nu este uşor să fii mamă… Nu este uşor să renunţi dintr-o dată la tine, să îţi abandonezi visurile şi să trăieşti numai pentru şi prin copilul tău. Nu e uşor să munceşti şi să te zbaţi pentru a asigura o viaţă cât mai bună copilului tău. Nu e uşor să suferi pentru toate durerile şi neîmplinirile copilului tău. Nu e uşor să suporţi povara neîmplinirilor, să îţi doreşti mai mult şi să vezi că posibilităţile îţi sunt limitate… Nu e uşor să fii nevoit să stai departe de copilul tău şi să mai înduri şi judecăţile lumii. Dar, după toate greutăţile şi sacrificiile, după toate renunţările şi neîmplinirile, atunci când copilul tău e realizat şi e omul demn pe care ai vrut să îl formezi, satisfacţia este uriaşă. Nu există împlinire mai mare pentru o mamă decât fericirea şi reuşitele copilului.
Te iubesc, mama mea scumpă! Dacă Dumnezeu mi-ar fi dat şansa să îmi aleg mama, pe tine te-aş fi ales, fără nicio ezitare! Pentru tine voi fi mereu copilul care are nevoie să fie răsfățat, protejat și iubit și așa va fi până la ultima bătaie a inimii mele, în care te port cu drag și cu mândrie!

Un comentariu:

  1. Ai cel mai mare respect din partea mea.....si de data asta m-ai facut sa plang.....dar de fericire :*

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.